Friday, November 29, 2013

Bagaimana Menghilangkan Berat Badan Dalam Masa Yang singkat Tanpa Perlu Berlapar

Terdapat banyak cara untuk mengurangkan banyak berat badan dalam masa yang singkat.

Walau bagaimanapun, kebanyakan daripada program-program ini memerlukan anda untuk menjadi lapar dan menyebabkan anda rasa tidak puas hati.

Jika anda tidak mempunyai tekad yang kuat, maka kelaparan akan menyebabkan anda mudah berputus asa.

Walaubagaimana pun terdapat satu kaedah menurunkan berat badan yang saya rasa mungkin bagus untuk anda cuba. Kaedah ini akan:

  • Mengurangkan selera anda.
  • Membuat anda kehilangan berat badan yang cepat , tanpa lapar.
  • Meningkatkan kesihatan anda pada masa yang sama.

Photo used under Creative Commons from  dno1967b

Peraturan 1 - Hapuskan Gula dan Kanji

Bahagian yang paling penting adalah untuk membuang gula dan kanji (karbohidrat ) daripada diet anda.

Ini adalah makanan yang merangsang pengeluaran insulin yang paling utama dan insulin adalah hormon penyimpanan lemak utama dalam badan.

Apabila paras insulin turun,  badan mula membakar lemak dan bukan karbohidrat.

Satu lagi faedah menurunkan insulin ialah buah pinggang tidak perlu menyimpan natrium yang berlebihan dan air keluar dari badan anda, secara tidak langsung akan mengurangkan bloat dan berat air yang tidak diperlukan.

Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk kehilangan sehingga 10 paun ( kadang-kadang lebih) kedua-dua lemak badan dan berat air dalam minggu pertama makan dengan cara ini , .

Kurangkan karbohidrat,  kurangkan insulin dan anda akan mula makan kurang kalori secara automatik dan tanpa kelaparan (4).

Secara ringkasnya, menurunkan insulin anda meletakkan kehilangan lemak pada " autopilot. "


Kaedah 2 - Makan Protein , Lemak dan Sayur-sayuran

Makanan yang anda ambil perlu ada sumber protein,  sumber lemak dan sayur-sayuran yang rendah karbohidrat. Membina makanan anda dengan cara ini secara automatik akan membawa pengambilan karbohidrat anda ke dalam julat yang disyorkan 20-50 gram sehari.

Photo used under Creative Commons from Näystin

Sumber Protein:

  • Daging - Daging lembu, ayam , kambing , daging, dan lain-lain
  • Ikan dan Makanan Laut - Salmon , trout , udang , udang kara, dan lain-lain
  • Telur - Omega -3 telur diperkaya atau pastured egg adalah yang terbaik.

Protein adalah makronutrien yang menyumbang paling banyak kepada kenyang dan makan protein yang mencukupi boleh meningkatkan metabolisme anda.

Sayuran yang rendah karbohidrat:

  • brokoli
  • Cauliflower
  • bayam
  • Kale
  • Tauge
  • kubis
  • Chard Swiss
  • salad
  • timun
  • Cellery

Jangan takut untuk memuatkan pinggan anda dengan sayur-sayuran yang rendah karbohidrat. Anda boleh makan sejumlah besar daripada mereka tanpa lebih daripada 20-50 karbohidrat bersih setiap hari.

Sayur-sayuran dan daging mengandungi semua serat, vitamin dan mineral yang anda perlukan untuk menjadi sihat. Tidak perlu bijirin dalam diet ini.

Sumber lemak:

  • Minyak Kelapa
  • mentega
  • Minyak Zaitun
  • lemak babi
  • Tallow

Makan 2-3 hidangan setiap hari. Jika anda mendapati diri anda lapar pada waktu petang, tambah hidangan yang ke-4.

Jangan takut makan lemak , cuba untuk melakukan kedua-dua makanan rendah karbohidrat DAN rendah lemak pada masa yang sama adalah resipi untuk kegagalan. Ia akan membuat anda merasa sengsara dan meninggalkan rancangan itu.

Lemak memasak terbaik untuk digunakan adalah minyak kelapa. Ia kaya dengan lemak dipanggil Medium Chain Trigliserida (MCT ). Lemak ini adalah lebih memuaskan daripada yang lain dan boleh meningkatkan sedikit metabolisme.

Tidak ada sebab untuk takut mengambil lemak semula jadi , kajian baru menunjukkan bahawa lemak tepu tidak meningkatkan risiko penyakit jantung anda pada setiap.


Kaedah 3 - Bersenam 3-4 seminggu

Anda tidak perlu bersenam untuk menurunkan berat badan pada pelan ini, tetapi ia adalah disyorkan.

Pilihan terbaik adalah untuk pergi ke gym 3-4 kali seminggu. Lakukan warm up, angkat berat , dan stretching.

Jika anda baru ke gym , minta pelatih untuk memberi nasihat dan tunjuk ajar.

Dengan mengangkat berat, anda akan membakar sedikit kalori dan menghalang metabolisme anda dari menurun, yang merupakan kesan sampingan yang biasa dalam program mengurangkan berat badan.

Kajian ke atas diet rendah karbohidrat menunjukkan bahawa anda juga boleh mendapat sedikit otot manakala kehilangan sejumlah besar lemak badan.

Jika mengangkat berat bukan pilihan untuk anda, lakukan beberapa latihan kardio lebih mudah seperti berjalan, berjoging, berenang atau berjalan memadai .


Pilihan - Lakukan " Carb Re - feed " Sekali seminggu

Anda boleh mengambil satu hari "off " setiap minggu di mana anda makan lebih banyak karbohidrat. Ramai orang lebih suka hari Sabtu.

Adalah penting untuk mencuba untuk berpegang kepada sumber-sumber karbohidrat sihat seperti oat , beras, quinoa , kentang , keledek, buah-buahan, dan lain-lain

Tetapi sekali seminggu karbohidrat yang lebih tinggi tidak menjadi masalah, jika anda mula melakukannya lebih kerap daripada sekali setiap minggu maka anda tidak akan melihat banyak kejayaan pada rancangan ini.

Jika anda mesti mempunyai hidangan makan sesuatu yang tidak sihat , maka melakukannya pada hari ini.

Sedar bahawa makanan tidak sihat atau refeeds karbohidrat TIDAK perlu, tetapi mereka boleh up-regulate sesetengah hormon pembakaran lemak seperti leptin dan tiroid hormon.

Anda akan mendapat berat badan anda bertambah semasa re-feed, tetapi kebanyakan ia akan menjadi berat air dan ia akan hilang dalam 1-2 hari akan datang.


Bagaimana Pula Mengenai Kawalan Kalori dan Portion Control?

Tidak perlu untuk mengira kalori selagi anda menyimpan karbohidrat yang sangat rendah dan berpegang kepada protein , lemak dan sayur-sayuran yang rendah karbohidrat.


Lain-lain Tips Kurangkan Berat Badan Supaya Lebih Mudah (dan lebih cepat )

Anda hanya perlu berpegang kepada tiga kaedah-kaedah:

  • Hapuskan makanan yang tinggi karbohidrat.
  • Makan Protein, Lemak dan Sayuran .
  • Lakukan senaman 3-4 kali seminggu.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa tips lain yang anda mungkin anda dapati berguna jika anda mahu untuk mempercepatkan lagi penurunan berat badan.

Minum Air, kopi atau teh : Hilangkan dahaga anda dengan air. Jika anda seorang peminum kopi atau seorang peminum teh, minum seberapa banyak yang anda mahu kerana kedua-duanya boleh meningkatkan  sedikit metabolisme anda.

Gunakan pinggan kecil : Kajian menunjukkan bahawa orang secara automatik makan kurang apabila mereka menggunakan pinggan yang lebih kecil. Aneh, tetapi ia berfungsi.

Tidur Seperti Bayi: Kurang tidur dikaitkan dengan pertambahan berat badan dan obesiti , menjaga tidur anda adalah penting.

Kurangkan Tekanan : Menjadi tertekan akan meningkatkan hormon kortisol tekanan, yang boleh menyebabkan pengumpulan lemak di perut.

Berat badan anda boleh turun 3-10 paun ( kadang-kadang lebih ) pada minggu pertama , dan akan menjadi konsisten selepas itu.

Untuk beberapa hari pertama, anda mungkin merasa sedikit pelik. Badan anda telah membakar karbohidrat selama ini , ia boleh mengambil masa untuk digunakan membakar lemak.

Ia dipanggil "selesema karbohidrat rendah" dan biasanya lebih dalam masa beberapa hari. Untuk mengatasinya tambah sedikit natrium dalam diet anda boleh membantu dengan ini , seperti melarutkan bouillon cube dalam secawan air panas dan meminumnya.

Selepas itu , kebanyakan orang melaporkan rasa yang sangat baik , positif dan bertenaga.

Diet rendah karbohidrat juga memperbaiki kesihatan anda dalam banyak cara lain :

  • Gula darah cenderung untuk pergi ke bawah pada diet rendah karbohidrat.
  • Trigliserida cenderung turun ke bawah.
  • Kecil , LDL padat ( yang buruk ) Kolesterol turun.
  • HDL ( baik ) kolesterol naik.
  • Tekanan darah bertambah baik dengan ketara.

Selain daripada itu semua , diet rendah karbohidrat kelihatan lebih mudah untuk diikuti daripada diet rendah lemak.

Anda Tidak Perlu berlapar untuk Kurangkan Berat

Jika anda mempunyai masalah perubatan, berbincang dengan doktor anda sebelum membuat perubahan kerana pelan ini boleh mengurangkan keperluan anda untuk ubat.

Dengan mengurangkan karbohidrat dan mengurangkan paras insulin, anda menukar persekitaran hormon dan membuat badan dan otak anda " mahu" mengurangkan berat badan.

Ini secara drastik akan mengurangkan selera makan dan rasa lapar, sebab utama yang kebanyakan orang gagal dengan kaedah penurunan berat badan konvensional.

Ini terbukti anda kehilangan kira-kira 2-3 kali berat seperti juga diet rendah lemak biasa dan diet kalori terhad.

Satu lagi manfaat yang besar bagi orang tidak sabar ialah penurunan awal dalam berat badan air boleh membawa kepada perbezaan besar pada skala itu seawal pagi esoknya.


Sumber: Authority Nutrition

1 comment:
Write comments
  1. Solat adalah salah satu cara untuk sihat fizikal dan mental

    ReplyDelete